SURÓWKA Z MARCHWI Z PORAMI

SURÓWKA Z MARCHWI Z PORAMI. 40 dag marchewki, 15 dag porów, 15 dag jabłek, 3/4 szklanki śmietany, 1 łyżka oleju sojowego, sok z cytryny, sól, cukier, 3 łyżki posiekanej zielonej pietruszki. Marchewkę dokładnie umyć, najlepiej szczotką, opłu­kać, obrać, opłukać. Śmietanę wymieszać z olejem. Po­ry i jabłka umyć. Przy myciu porów należy zwrócić uwagę, aby pomiędzy listkami nie pozostały resztki ziemi. Pory pokrajać w słomkę, wymieszać ze śmietaną. Marchewkę utrzeć na tarce z dużymi oczkami, wymieszać ze śmietaną. Na tej samej tarce utrzeć umyte jabłko. W trakcie ucierania skrapiać sokiem cytryny. Wymieszać jabłko z surówką, przyprawić do smaku sokiem z cytryny, solą i cukrem. Przygotowaną surówkę wyłożyć na półmisek i posypać posiekaną pie­truszką

SURÓWKA Z CZERWONEJ KAPUSTY,SURÓWKA Z WŁOSKIEJ KAPUSTY

SURÓWKA Z CZERWONEJ KAPUSTY. 3/4 kg czerwonej kapusty, 5 dag oliwy, 1 jabłko, sok z cytryny, sól i cukier.Kapustę oczyścić z zewnętrznych uszkodzonych liści, umyć, osuszyć. Wycisnąć sok z umytej uprzednio cy­tryny, wymieszać go z oliwą. Zaprawę przyprawić solą i cukrem. Umyte jabłko obrać i utrzeć na grubej tarce, wymieszać z zaprawą. Kapustę poszatkować nożem lub wykorzystując odpowiednią przystawkę ro­bota elektrycznego. W miarę szatkowania każdą partię kapusty mieszać z zaprawą. Surówkę przyprawić do smaku solą i cukrem, ewentualnie dodać soku z cy­tryny. Podawać jako dodatek do potraw.SURÓWKA Z WŁOSKIEJ KAPUSTY. 1/2 kg włoskiej ka­pusty, 3—4 świeże lub mrożone pomidory, 1/2—3/4 szklanki śmietany, sok z cytryny, sól, pieprz i cukier, 2—3 łyżki drobno posiekanej zielonej pietruszki lub koperku. Kapustę oczyścić z zewnętrznych, uszkodzonych liś­ci, umyć, osączyć i drobno poszatkować ostrym nożem lub na szatkownicy. Bezpośrednio po poszatkowaniu każdą porcję mieszać ze śmietaną. Pomidory umyć. Świeże sparzyć wrzącą wodą, obrać ze skórki, pokra­jać w paski, dodać do kapusty. Wymieszać, przypra­wić do smaku solą, cukrem, pieprzem i sokiem z cy­tryny. Wyłożyć na półmisek, posypać suto posiekaną pietruszką lub koperkiem.

SURÓWKA Z CYKORII Z JABŁKAMI

SURÓWKA Z CYKORII Z JABŁKAMI (lub kapusty pe­kińskiej). 25—30 dag cykorii, 1 duże lub 2 małe jabłka, 1 ce­bula, 2 ząbki czosnku, 1—2 łyżki posiekanej zielnej pietrusz­ki, 1/2 szklanki sosu majonezowego, sól, pieprz do smaku.Kolby cykorii oczyścić ze zwiędniętych liści, pozo­stałe nadciąć u nasady, oddzielić je, umyć, osączyć. Jabłka umyć, cebulę obrać, opłukać. Sos majonezowy wyłożyć do salaterki, dodać drobno posiekany czosnek, przyprawić do smaku solą i pieprzem. Przygotowaną cykorię pokrajać w poprzek liści w kawałki długości  2 cm i wymieszać z sosem. Jabłka i cebulę pokra­jać w drobną kostkę, dodać do surówki, wymieszać z zieloną pietruszką. Sprawdzić smak, ewentualnie przyprawić solą. Amatorzy mogą dodatkowo zakwasić surówkę sokiem z cytryny. Gotową surówkę ułożyć na salaterce, ozdabiając kawałkami konserwowej papryki. Podawać zaraz po przyrządzeniu jako dodatek do po­traw.

WARZYWA I OWOCE

Warzywa i owoce, zaliczone do grupy drugiej, są zasobne w karoten — barwnik pomarańczowy, zawarty w produktach roślinnych, który ustrój człowieka prze­twarza w witaminę A. Warzywa i owoce w pożywieniu człowieka są głów­nym źródłem witaminy A. Karoten w tych produk­tach może występować sam i wówczas nadaje roślinom żółtopomarańczowe zabarwienie (np. marchew, dynia), j Często obok karotenu pojawia się barwnik zielony — j chlorofil. Zieleń roślinna zagłusza żółte zabarwienie i i karoten przestaje być widoczny. i Warzywa zielone, będące dobrym źródłem karote- j nów, zawierają także pewne ilości witaminy C, składniki mineralne i inne związki charakterystyczne dla produktów roślinnych. Do grupy warzyw zasobnych w karoteny zalicza się dynię i marchew, a ponadto paprykę, szpinak, sałatę, pomidory, zielony groszek, fasolkę szparagową, zieloną pietruszkę, koperek i mo­rele.

Sukces kulinariów

Na świecie kulinaria istnieją bardzo mocno w świadomości konsumentów. Większość sklepów dostarcza ludziom produkty spożywcze dopasowane do codziennych wymagań, ale czasami po prostu człowiek potrzebuje czegoś więcej, stąd też ogromny sukces wszelkiego rodzaju tematycznych restauracji, które na co dzień zajmują się takimi tematami i dostarczają jedynie najlepszych rozwiązań w swojej klasie. W gruncie rzeczy dzisiaj na rynku gastronomicznym masz dostęp praktycznie do wszystkiego. Możesz zarówno zjeść kolację przy świecach i standardowym jedzeniem, ale możesz wybrać się także na wycieczkę po kulinarnych smakach całego świata. Jest to bez wątpienia super sprawa, która wymusza na ludziach pewne zachowania. Uwielbiamy nawet z ciekawości odwiedzać nowe tematyczne restauracje, które naprawdę potrafią zaskakiwać klientów jakością prezentowanych rozwiązań. Podsumowując sukces kulinariów w XXI wieku to fakt. Ludzie chętnie wydają pieniądze wychodząc do świetnych specjalistycznych restauracji prowadzonych przez ludzi z pasją. Rozwój gastronomii jest dynamiczny i warto mu się przyglądać. Jeżeli masz zmysł do kulinariów ta branża na pewno znajdzie dla Ciebie miejsce.

W kuchni tylko naturalność

W nowoczesnych czasach, bardzo rozwinięty temat jedzenia może stanowić naprawdę wielki problem. Mianowicie chodzi tu o nadwagę tysiąca ludzi, którzy nie znają prawdziwej wartości kuchni. Stołowanie się w tanich lokalach nie jest odpowiedzialnym wyborem, szczególnie, że to co człowiek spożywa ma wpływ na samopoczucie, zdrowie. Warto poznawać smaki, lecz takie prawdziwe, nie nasiąknięte chemią, lecz naturalność. Kiedyś może i żyło się biednie, jednak menu było strasznie wartościowe, mało, jednak niezbędne składniki były dostarczane. Teraz mówi się o śmieciowym jedzeniu, to nie jest przesada, jest to zgodne z tym co się teraz dzieję na rynku spożywczym. Pełno sztuczności a przecież dzięki dostępności właściwie do wszystkiego można stworzyć naprawdę ciekawą kuchnię. Można bawić się smakami, tworzyć nowe, mieszać, kosztować, wszystko zależy od fantazji, świetna zabawa. Na tego rodzaju szaleństwo warto namówić także rodzinę, wspólnie spędzić czas i zjeść coś wartościowego. Nie ma na co czekać, zaleca się poznawać świat kuchni.

Problemy z potrawami z ryb

Wszelkiego rodzaju potrawy rybne nie są często stosowane w przeciętnych kuchniach. Wiele osób raczej nie gustuje w oferowanych rodzajach ryb słodkowodnych oraz morskich. Do niedawna spowodowane było to koniecznością uważania na ości. Niepopularne były wtedy filety rybne, które można kupić obecnie w każdym sklepie. Obecnie wciąż pokutuje przekonanie, że ryby nie są dobre. Warto jednak pamiętać, że ryba zawiera największą ilość składników potrzebnych prawidłowemu rozwojowi. Jest ona szczególnie polecana w okresie wzmożonego rozwoju, a więc wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Mowa, oczywiście, o rybach morskich. Niemniej jednak dania rybne nie są popularnymi rozwiązaniami kulinarnymi. Przygotowuje się je raczej w okresach świątecznych, jak również na wszelkiego rodzaju imprezy okolicznościowe. Codzienne odżywianie skupia się raczej na unikaniu wszystkich produktów pochodzenia rybiego. Wykorzystanie ryby w kuchni jest jednak obecnie zdecydowanie proste. Nie trzeba samodzielnie filetować tusz oraz wybierać pozostałych ości. Wszystko to wykonywane jest podczas produkcji.

W kuchni trzeba myśleć o zdrowiu

Obecnie w restauracjach można zjeść naprawdę dobre rzeczy. Wyjeżdżając za granicę, na wakacje czy też innego rodzaju odpoczynek można poznawać ciekawe smaki. Ludzie uwielbiają rozpieszczać swoje podniebienie, jedzenie przecież jest podstawowym działaniem do prawidłowego funkcjonowania. Oczywiście posiłek musi być wartościowy, także wybór miejsca spożywania jest bardzo ważny. To nie może być pierwszy lepszy bar, a miejsce już sprawdzone. Żeby było smacznie i rzecz jasna zdrowo. Każde miejsce ma swoje smaki, także warto skosztować jak najwięcej, zwyczajnie aby mieć porównanie. Dawniej nie można było sobie pozwolić na takie szaleństwo, teraz posiadając środki można przeżyć naprawdę ciekawą przygodę, a kuchnia tylko przyjemnością. Ówczesny człowiek bardzo często popełnia błąd względem wyboru kuchni, szuka się tego co tanie a skoro cena tak korzystna, na każdy portfel, oznacza jedno, że o jakości nie ma mowy. Lepiej dbać o to co się ma na talerzu, jest to przede wszystkim pielęgnowanie swojego zdrowia.

Niebezpieczeństwo jedzenia surowych potraw

Ciekawym rozwiązaniem kulinarnym jest stosowanie surowych rodzajów mięs różnorodnego pochodzenia. Najbardziej popularne jest spożywanie surowego mięsa mielonego w postaci tatara. Zdecydowana większość osób gustuje w różnorodnych rodzajach mięsa mielonego surowego. Musi ono jednak zostać odpowiednio doprawione oraz podane. Samo mięso nie jest jeszcze odpowiednie smakowo. Do tatara konieczne jest wbicie całego surowego jajka oraz doprawienie go solą i pieprzem. Zmienia to całkowicie pierwotny smak samego mięsa. Wraz z mięsem podawane są również kiszone ogórki z cebula, które zmieszane z tatarem tworzą ciekawą kompozycję smakową. Niemniej jednak surowe mięso nie należy do najbezpieczniejszych dla zdrowia produktów spożywczych. Proces gotowania, czy smażenia powoduje wyginięcie ewentualnych bakterii. W mięsie surowym nie ma takiej możliwości. W związku z powyższym wiele osób stara się unikać spożywania takich produktów. Często decydują się na tatar jedynie wtedy, gdy maja pewność co do pochodzenia głównego składnika dania.

Co zdrowsze – masło czy margaryna

Tego rodzaju spór panuje od dawna w mediach, kolejne autorytety w świecie żywieniowym głoszą swoje różne teorie na ten temat. Tymczasem prawda jest taka, że im produkt spożywczy jest mniej przerobiony, udoskonalony, tym jest zdrowszy i posiada więcej korzystnych substancji. Masło jest najszlachetniejszym tłuszczem, otrzymywane jest w procesie przetworzenia śmietany. Masło zawiera bardzo dużo pożytecznych dla organizmu człowieka substancji, jak witaminy, kwas foliowy, także jest to kopalnia wszelkiego rodzaju minerałów jak chociażby magnez, fosfor czy wapń. Zawiera ponadto zbawienne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe – omega 3, pozytywnie wpływa na prace chociażby serca, ostatnio odkryto też, że posiada właściwości antynowotworowe. Skoro więc masło jest tak wspaniałym środkiem spożywczym, to w jakim celu została wynaleziona margaryna i czemu w supermarketach 90 procent produktów na półkach (służących do smarowania pieczywa) stanowią margaryny? Odpowiedź jest krótka – po prostu margaryna jest dużo tańsza, łatwiejsza w produkcji, można do niej wrzucić wszystko i spowodować bardzo długi termin przydatności do spożycia. Jednak margaryny nie mają w sobie praktycznie żadnych pozytywnych dla organizmu wartości, a wiele z nich może nam wręcz szkodzić.

SURÓWKA Z CEBULI

SURÓWKA Z CEBULI 30 dag cebuli, 20 dag jabłek, 3 strąki papryki świeżej lub mrołonej, 15 dag konserwowych ogórków, 10 sztuk oliwek lub marynowanych śliwek, 4 łyłki oleju sojo­wego lub oliwy, sok z cytryny, sól, pieprz, cukier, 4 łyikl po­siekanego koperku lub pietruszki. Olej sojowy lub oliwę utrzeć z dodatkiem soku z cy­tryny, przyprawić solą i cukrem, wymieszać z posie­kanym koperkiem. Cebulę obrać, opłukać, pokrajać w plasterki, posolić, wymieszać rozdzielając plastry na obręcze, a następnie wymieszać z przygotowaną zapra­wą. Jabłka umyć, obrać, pokrajać w makaronik i po­łączyć z cebulą. Konserwowe ogórki pokrajać w ko­stkę. Paprykę umyć, oczyścić z nasion, pokrajać w makaronik, wymieszać z surówką, sprawdzić smak, ewentualnie przyprawić solą, pieprzem i cukrem, wy­łożyć na salaterkę. Oliwki lub marynowane śliwki wy- drylować i ozdobić nimi surówkę.